De Hoppenkamp

volgen nog

Verder alleen op afspraak

Ingebruikname Maatschappelijke Ruimte in Oud-Stein

Na een intensieve voorbereiding is het eindelijk zover en wordt de maatschappelijke ruimte in het Museum-gebouw aan de Hoppenkampstraat 14A in Stein opengesteld. In deze ruimte zijn nieuwe voorzieningen gecreëerd voor ontmoeting en samenkomst alsmede werkplekken voor vrijwilligers, kleine verenigingen en kwetsbare medemensen.
Ook wordt de mogelijkheid geboden om doelgroepen van jong tot oud, van mobiel tot beperkt, kwetsbaar of actief, vrijwilliger en niet-vrijwilliger met elkaar te verbinden door passende accommodatie en ontmoetingsruimte aan te bieden.

Dankzij ruimhartige bijdragen van landelijke en lokale fondsen is de inrichting, facilitering en organisatie van activiteiten mogelijk.
Het VSBfonds heeft met een bijdrage van 30.000 euro het project mede mogelijk gemaakt.
Het Kansfonds, dat helpt mensen om te zien naar de kwetsbaarste in onze samenleving, zodat niemand buitengesloten raakt, heeft een donatie gedaan van 25.000 euro
Het Oranje Fonds heeft ons initiatief toebedeeld met een bijdrage van 40.000 euro.
erfgoed stein art29092016 1

De Hoppenkamp

Maatschappelijke Ruimte

Hier komt straks meer infomatie over Maatschappelijke Ruimte De Hoppenkamp.

Onze subsidiënten en sponsoren

Oranje Fonds

Het Oranje Fonds steunt jaarlijks ruim 7.500 sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk.
Het afgelopen jaar ondersteunde het met 27,4 miljoen euro initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander.
Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven.
Koning Willem-Alexander en Koningin Maximá zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

VSBfonds

VSBfonds ondersteunt initiatieven die bijdragen aan een samenleving waarin iedereen actief meedoet, zich betrokken voelt en de kans heeft persoonlijk en maatschappelijk te groeien.
Het fonds is actief op drie gebieden: Mens & Maatschappij voor sociale initiatieven die meedoen als doel hebben, verder Kunst & Cultuur voor plannen waardoor meer mensen kunnen genieten van kunst en tenslotte Cultureel Erfgoed en Beurzen voor studenten die in het buitenland verder willen studeren of onderzoek doen.
Het fonds steunt projecten met geld, kennis, ervaring en een professioneel netwerk.

Kansfonds

Kansfonds helpt mensen omzien naar de kwetsbaren in onze samenleving, zodat niemand buitengesloten raakt.
Zij steunen kansrijke initiatieven die kwetsbare mensen helpen om hun situatie te doorbreken. En die zijn opgezet door betrokken mensen die iets willen doen voor de ander.
Díe initiatieven, zo’n 600 per jaar, worden door Kansfonds met geld verstrekt. Dat doen ze met giften van betrokken medemensen en door kennis en ervaring te delen. Zo zorgen we met elkaar voor een samenleving waarin plek is voor iedereen.