De Hoppenkamp

Vrijdag 13.00 - 16.00 uur
Zondag 13.00 - 16.00 uur

Samen Ouder ‘Wetste Nog”

Ten behoeve van het Oranje Fonds vond woensdagavond 21 november j.l. een informatiebijeenkomst plaats over het project ‘Wètste Nog’.

Aan dit uitvoering van dit project nemen deel Stichting Erfgoed Stein, het Streekmuseum Elsloo en het Dorpsplatform Elsloo. Het doel van het project is om eenzame en kwetsbare ouderen binnen de gemeente Stein te bereiken en te betrekken in de samenleving. Het geldt niet alleen de ouderen die nog zelfstandig wonen, maar ook de ouderen in de woon-zorgcentra. Met ouderen worden herinneringen aan vroeger opgehaald en specifiek in Elsloo wordt een educatieprogramma georganiseerd.

De bijeenkomst had tot doel om te bezien of het mogelijk was om binnen de gemeente Stein naar een bredere coalitie te komen om daadwerkelijk de echt geïsoleerde ouderen te kunnen bereiken. Er waren dan ook veel vertegenwoordigers aanwezig van verenigingen en stichtingen die zich actief inzetten voor de doelgroep ouderen.

Het project worden gesteund door het landelijke programma ‘Samen Ouder’ van het Oranje Fonds. Op deze woensdagavond gaf het Oranje Fonds, als subsidieverstrekker, een toelichting over het landelijke programma ‘Samen Ouder’. Kees Penninx van buro ActivAge, deskundige op het gebied van ‘ouderen in een leeftijdsvriendelijke samenleving’, nam ons op inspirerende wijze mee in zijn ervaringen en adviezen. Het afsluitend woordje werd gedaan door wethouder Gina van Mulken van de Gemeente Stein.

klik op afbeelding voor vergroting

Wetste nog

Onze subsidiënten en sponsoren

Oranje Fonds

Het Oranje Fonds steunt jaarlijks ruim 7.500 sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk.
Het afgelopen jaar ondersteunde het met 27,4 miljoen euro initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander.
Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven.
Koning Willem-Alexander en Koningin Maximá zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

VSBfonds

VSBfonds ondersteunt initiatieven die bijdragen aan een samenleving waarin iedereen actief meedoet, zich betrokken voelt en de kans heeft persoonlijk en maatschappelijk te groeien.
Het fonds is actief op drie gebieden: Mens & Maatschappij voor sociale initiatieven die meedoen als doel hebben, verder Kunst & Cultuur voor plannen waardoor meer mensen kunnen genieten van kunst en tenslotte Cultureel Erfgoed en Beurzen voor studenten die in het buitenland verder willen studeren of onderzoek doen.
Het fonds steunt projecten met geld, kennis, ervaring en een professioneel netwerk.

Kansfonds

Kansfonds helpt mensen omzien naar de kwetsbaren in onze samenleving, zodat niemand buitengesloten raakt.
Zij steunen kansrijke initiatieven die kwetsbare mensen helpen om hun situatie te doorbreken. En die zijn opgezet door betrokken mensen die iets willen doen voor de ander.
Díe initiatieven, zo’n 600 per jaar, worden door Kansfonds met geld verstrekt. Dat doen ze met giften van betrokken medemensen en door kennis en ervaring te delen. Zo zorgen we met elkaar voor een samenleving waarin plek is voor iedereen.