Lezing door Willem Dijkman: 'Trekken aan een dood oorlogspaard'

d.d. Vrijdag 01 maart 2024 ⏱ 19:30 tot ⏱ 21:30
Categorieën: Foto & Film Presentatie

Trekken aan een dood oorlogspaard

Het is 2010 ontdekte massagraf van 65 paarden in Borgharen is het grootste paardengraf af dat ooit gevonden is en kan in relatie gebracht worden met het beleg van Maastricht in 1673. Een belegering waarbij de Zonnekoning persoonlijk aanwezig was en waarbij de beroemde musketier d’Artagnan is gesneuveld.

Vanaf 1982 tot 2022 ben ik eerst als archeoloog en daarna als conservator archeologie en cultureel erfgoed actief geweest bij de gemeente Maastricht. Daarnaast was ik 20 jaar lang hoofdredacteur van het tijdschrift « Archeologie in Limburg « . Momenteel ben ik nog werkzaam als gastcurator voor musea in binnen- en buitenland.

Deze lezing wordt verzorgt door Willem Dijkman

De lezing kan bijgewoond worden door €3,50 over te maken op rekeningnummer NL48RABO0191976547 Stichting Erfgoed Stein, onder vermelding van "Trekken aan een dood paard".
Leden LGOG gratis en vrijwilligers Stichting erfgoed Stein ook gratis.

Aanmelden is gewenst en kan door een e-mail te sturen naar archeologie@lgog.nl met vermelding van de lezing en het aantal personen.

Wil je niets missen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

trekken aan een dood oorlogspaard 1

trekken aan een dood oorlogspaard 2