De gouden muntschat van Obbicht | Lezing en bezichtiging

d.d. Vrijdag 16 juni 2023 ⏱ 19:30

Een tiental jaar geleden vond Rens Dormans een mooie Romeinse gouden munt. Hij zag direct dat deze apart was omdat er een oogje aangezet is in de periode na de Romeinen, namelijk de Merovingische periode.Volgens velen behoort deze munt (die ook te zien is in het museum) tot de muntschat van Obbicht.
Jaren later (September 2022) werd Rens Dormans gevraagd om in het bestuur te komen van Stichting Erfgoed Stein en daar trof hij in onze kluis een 10-tal gouden munten uit de muntschat van Obbicht aan. Die zijn na vele omzwervingen aan ons geschonken door de erfgenamen van de vinder Jan Willems, die bij de aanleg van een aantal kweekbakken deze munten vond.

Laat u meevoeren in het mooie verhaal van Rens Dormans van deze schatvondst en meldt u aan voor deze lezing.

Wij zorgen voor de koffie en vlaai.

Voor deelname vragen wij een vrije gift.

Lezing en bezichtiging is van 19.30 tot 21.30.

Aanmelden verplicht  op rensdormans@hotmail.com

gouden munt lezing