Op zoek naar het ontsnapte Maasmonster

d.d. Zaterdag 17.06.2023 ⏱ 13:30
Categorieën: Open Dag, Algemeen

Het MaasBandProject organiseert samen met het Archeologisch Museum Stein een leuke leerzame speurtocht.

Tijdens de werkzaamheden in de te graven nevengeul bij Maasband is er een Maasmonster ontsnapt.

De vrijwilligers van het MaasBandProject hebben het monstertje kunnen vangen, maar nu loopt hij rond in het museum.

Samen met kinderen, ouders en grootouders gaan we op zoek naar het monstertje.

Door vragen op te lossen en een paar opdrachten uit te voeren komen we achter de naam van het monstertje en hoe oud hij is. En natuurlijk hopen we hem met de hulp van de kinderen te vinden.

In het museum leren we meer over de verschillende manieren van het omgaan met de overledenen door de eeuwen heen. Er is zelfs een echt graf te bezichtigen.

Mis deze educatieve kans niet en kom op zaterdag 17 juni 2023 tussen 13:30 en 15:30 uur naar het Archeologisch Museum Stein (Hoppenkampstraat 14A, 6171 VP Stein) om te speuren naar het Maasmonster.

Opgeven kan via e-mail op maasbandproject@gmail.com.

Op onze website www.maasbandproject.nl lees je meer over ons project.

maasmonster ses 2023

Tekening van het Maasmonster is gemaakt door Caitlyn Lemmens.