Samen Ouder ‘Wetste Nog”

Ten behoeve van het Oranje Fonds vond woensdagavond 21 november j.l. een informatiebijeenkomst plaats over het project ‘Wètste Nog’.

Aan dit uitvoering van dit project nemen deel Stichting Erfgoed Stein, het Streekmuseum Elsloo en het Dorpsplatform Elsloo. Het doel van het project is om eenzame en kwetsbare ouderen binnen de gemeente Stein te bereiken en te betrekken in de samenleving. Het geldt niet alleen de ouderen die nog zelfstandig wonen, maar ook de ouderen in de woon-zorgcentra. Met ouderen worden herinneringen aan vroeger opgehaald en specifiek in Elsloo wordt een educatieprogramma georganiseerd.

De bijeenkomst had tot doel om te bezien of het mogelijk was om binnen de gemeente Stein naar een bredere coalitie te komen om daadwerkelijk de echt geïsoleerde ouderen te kunnen bereiken. Er waren dan ook veel vertegenwoordigers aanwezig van verenigingen en stichtingen die zich actief inzetten voor de doelgroep ouderen.

Het project worden gesteund door het landelijke programma ‘Samen Ouder’ van het Oranje Fonds. Op deze woensdagavond gaf het Oranje Fonds, als subsidieverstrekker, een toelichting over het landelijke programma ‘Samen Ouder’. Kees Penninx van buro ActivAge, deskundige op het gebied van ‘ouderen in een leeftijdsvriendelijke samenleving’, nam ons op inspirerende wijze mee in zijn ervaringen en adviezen. Het afsluitend woordje werd gedaan door wethouder Gina van Mulken van de Gemeente Stein.

klik op afbeelding voor vergroting

Wetste nog