Uitnodiging: Open Huis zondag 27 augustus 2017

Op zondag 27 augustus a.s. openen wij de deuren om 13.00 uur voor een “Open Huis”.

Hier kan men dan in de nieuwe expositieruimtes kennismaken met de nieuw ingerichte tentoonstelling rondom het Neolithisch Graf.
De bezoekers worden in woord en beeld door de wereld van de diverse grafculturen geleid die in Stein aanwezig waren. Dat zijn o.a. de Bandkeramiek, Steintijd, IJzertijd, Romeins en Merovingisch.

Tevens kan men in de Maatschappelijke Ruimte “De Hoppenkamp” kennis maken met de werkzaamheden van de sectie Heemkunde. In de vitrines is te zien waar men zoal mee bezig is: o.a. fotomateriaal van bekende Steinse families, bidprentjes, geboortekaartjes en diverse andere zaken die hiermee te maken hebben. Ook alle informatie met betrekking tot het “Aezele Project” en documentatie over het Foto Project “Weet je nog”
De op dat moment aanwezige vrijwilligers van de sectie Heemkunde zullen U graag verder informeren over hun werkzaamheden en de tentoongestelde zaken.

In de Erfgoedwerkplaats wordt een deel van de collectie Beckers en Munsters getoond, maar ook van de collectie Schaap en een geologische collectie.

Tot 17.00 uur is iedereen van harte welkom om onder het genot van een drankje en met deskundige uitleg van onze vrijwilligers in alle rust de tentoonstelling, de Erfgoedwerkplaats en de werkzaamheden van onze Heemkundesectie in de maatschappelijke ruimte ‘De Hoppenkamp’ te bekijken.

123RF 25466861 OPEN