Vrienden van de Stichting Erfgoed Stein

Historie
Stichting Erfgoed Stein is van oorsprong de Stichting opgericht door Pater Munsters naar aanleiding van enkele zeer belangrijke archeologische vondsten in Stein in het midden van de 60-er jaren van de vorige eeuw.

De belangrijkste en wellicht ook bij U meest bekende is het Neolithische graf van ruim 3500 voor Christus. Het om het graf gebouwde museum werd de zetel voor de Archeologiestichting Pater Munsters.

In het jaar 2000 werd de archeologische collectie van pater Munsters en de privécollectie van dokter Beckers uit Beek samengevoegd en ontstond de Archeologiestichting Dokter Beckers-Pater Munsters.
Sinds 2015 draagt de bovengenoemde stichting vol trots de naam Stichting Erfgoed Stein; afgekort SES.

Koesteren erfgoed
Inmiddels heeft de stichting haar werkterrein uitgebreid met o.a de sectie heemkunde en worden de kasteelruïne en het kloosterkerkhof door de SES beheerd.
De vele positieve reacties van bezoekers en deelnemers aan workshops, lezingen en bezichtigingen zijn een drijfveer voor de stichting om het historisch erfgoed van Stein voor de toekomst niet alleen te koesteren, maar zeker in stand te houden en het liefst uit te breiden.

Ondanks het feit dat wij in aanmerking hopen te komen voor subsidies, is het ons veel waard, dat we sympathie en een groot draagvlak hebben van ‘Vrienden van de Stichting Erfgoed Stein’.
Wethouder Gina van Mulken was de eerste die na de recente start aanmeldde als Vriend van onze stichting.

Privileges voor Vrienden
De Stichting is een algemeen nut beogende instelling (ANBI).
U bent al vriend van SES voor € 50,- of meer per jaar.

Hiervoor krijgt U
• gratis toegang tot de kasteelruïne en het museum na afspraak.
• gratis gebruik van onze kennis en kunde van onze sectie heemkunde.
• uitnodiging voor alle lezingen georganiseerd door SES
• uitnodiging voor alle te organiseren activiteiten van SES

Met sympathie alleen kan de SES haar doelstelling helaas niet realiseren. Met de leus “Geen toekomst zonder verleden” willen wij U dan ook graag als vriend van de Stichting Erfgoed Stein willen begroeten.

Mogen wij op Uw steun rekenen ! Het aanmeldingsformulier vindt u hier >