Hulp bij toegankelijkheid

Skip to main content

Privacyverklaring

Uw vragen met betrekking tot de AVG kunt u sturen naar onze privacy functionaris via het e-mailadres:
privacyfunctionaris@stichtingerfgoedstein.nl

Lees hier onze cookie verklaring.

Persoonsgegevens die wij via deze website verwerken

Wij verwerken persoonsgegevens van u doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons heeft verstrekt. Hieronder een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

Voor de nieuwsbrief:
- voor- en achternaam
- e-mailadres

en eventueel overige persoonsgegevens zoals
- adresgegevens
- telefoonnummer e.d.
die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, een evenement te bezoeken of door deze in correspondentie en telefonisch te verstrekken. 

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via onze contact-pagina, dan zullen wij deze informatie verwijderen.

Waarom we gegevens nodig hebben

Wij verwerken uw persoonsgegevens, voor o.a. de volgende doelen:

  • Het afhandelen van uw betaling
  • Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
  • U te kunnen bellen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
  • U de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
  • Om goederen en diensten bij u af te leveren
  • Wij volgen uw bezoek aan de website om daarmee onze website te verbeteren en ons aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren.
  • Wij verwerken ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals bijvoorbeeld gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.

Hoe lang we gegevens bewaren

Wij zullen uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld.

Delen met anderen

Wij verstrekken gegevens aan derden alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

In kaart brengen websitebezoek

Wij gebruiken alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen via onze contact-pagina. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een afgeschermde en veilige kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Hierbij vragen we u om in deze kopie uw pasfoto en burgerservicenummer (BSN) zwart te maken. Dit ter bescherming van uw privacy. Wij zullen zo snel mogelijk, uiterlijk binnen vier weken, op uw verzoek reageren.

U kunt ons bereiken via de op deze website geplaatste contactgegevens.

Beveiliging

Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via onze contact-pagina.

Wij hebben o.a. de volgende maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen:

  • Beveiligingssoftware, zoals een virusscanner en firewall.
  • TLS (voorheen SSL) Wij versturen uw gegevens via een beveiligde internetverbinding. Dit kunt u zien aan de adresbalk 'https' en het hangslotje in de adresbalk.
  • DKIM, SPF en DMARC zijn drie internetstandaarden die wij gebruiken om te voorkomen dat u uit onze naam e-mails ontvangt die virussen bevatten, spam zijn of bedoelt zijn om persoonlijke (inlog)gegevens te bemachtigen.
  • HTTP2 en DNSSEC is een extra beveiliging (aanvullend op DNS) voor het omzetten van een domeinnaam (#company_website) naar het hieraan gekoppelde IP-adres (servernaam); het wordt voorzien van een digitale handtekening. U kunt die handtekening automatisch laten controleren. Op die manier voorkomen wij dat u omgeleid wordt naar een onjuist IP-adres.

Mocht u vragen over onze privacy & cookie disclaimer hebben, neem dan gerust contact met ons op. 



Camerabewaking in het museum

In het museum en de multifunctionele ruimte maken wij gebruik van camerabewaking.

Vanuit het bestuur willen wij u graag op de hoogte brengen van camerabewaking. Deze maatregel is met name bedoeld om de beveiliging van de collectie en apparatuur te verhogen.
Hier zijn enkele belangrijke zaken ter kennisneming:

Privacy

Met deze camera's vastgelegd beeldmateriaal zal nooit openbaar gemaakt worden of voor andere doeleinden gebruikt worden dan het verkrijgen van bewijsmateriaal bij calamiteiten binnen in het museum.

Waarom hebben we camerabewaking?

Veiligheid en bescherming

De camera's helpen bij het vastleggen van bewijsmateriaal bij calamiteiten zoals inbraak. Hiermee willen wij de bescherming van onze eigen en in bruikleen verkregen collecties en apparatuur verhogen.

Toezicht tijdens evenementen

De camera's stellen ons in staat om bij evenementen collecties en inboedel in de gaten te houden.

Toegang tot de beelden

Alleen geautoriseerd personeel onder strikte supervisie van het bestuur heeft toegang tot de camerabeelden. Bij calamiteiten kunnen eventueel derden ingeschakeld worden om beeldmateriaal te bekijken indien dat noodzakelijk is. Dit is in elk geval beperkt tot bestuursleden en/of politie. De beelden worden uitsluitend en indien noodzakelijk bekeken voor beveiliging en veiligheidsdoeleinden. Er is geen dagelijks toezicht op beeldmateriaal. Alleen indien het alarm is ingeschakeld en er een calamiteit door een van de camera’s wordt geregistreerd en wordt doorgegeven, zullen de beelden direct bekeken kunnen worden en zal er beoordeeld worden of anderen en eventueel politie toegang tot de beelden dienen te krijgen.

Bewaartermijn

De beelden worden bewaard conform wettelijke richtlijnen en worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk.
Wij willen benadrukken dat de privacy van onze vrijwilligers en bezoekers belangrijk voor ons is. De camera's zijn strategisch geplaatst om de belangrijkste ruimtes te bewaken.

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot een van de bestuursleden.