Afscheid Wim Poeth als voorzitter van Stichting Erfgoed Stein

Vrijdagavond 17 januari  2020 hield Stichting Erfgoed Stein haar drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst voor de vrijwilligers, partners en genodigden.

Voorzitter Wim Poeth keek allereerst terug op bepaalde activiteiten van het afgelopen jaar. Vervolgens benoemde hij een aantal acties voor 2020, waaronder:
1. De (digitale) nieuwsbrief van de stichting, die elke drie maanden zal verschijnen en o.a. verspreid onder verzorgingshuizen, huisartsen, de bibliotheek, etc. Het 1e exemplaar werd deze avond uitgereikt.
2. De actie “Vrienden van Stichting Erfgoed Stein”.  Particulieren en bedrijven kunnen vanaf € 50,00 vriend worden van de stichting, wat hen een aantal voordelen oplevert. Onze eerste “vriend” Gina van Mulken mocht haar certificaat ontvangen.

Erfgoed Stein afscheid Wim Poeth 2020

Op de foto's o.a. Wim Poeth, Gina van Mulken, Miriam van Es en Jos Drubers.
(Foto's Henk Helwig, klik voor vergroting)

Vervolgens haalde Wim Poeth een 2e toespraak uit zijn binnenzak, die betrekking had op zijn 15 jaar durend voorzitterschap van de stichting. Ook medebestuurslid Jos Drubers hield een toespraak en belichtte een aantal items, die onder Wim’s voorzitterschap tot stand zijn gekomen. Het meest belangrijke en meest enerverende is wel geweest de verbouwing en nieuwbouw van ons museum en de Hoppenkamp.

Maar ook de ontwikkeling en de integratie van de verschillende secties binnen de stichting: het kloosterkerkhof, de kasteelruïne, de heemkunde, het museum en de archeologie, etc.

Ook de intensieve samenwerking met o.a. de gemeente, met subsidieverleners, met het Limburgs Landschap, met andere culturele organisaties etc. is van groot belang geweest voor de stichting.

Wim’s rol is van onschatbare waarde geweest voor de stichting, wat onder meer tot uitdrukking is gebracht door hem tot erevoorzitter van de stichting te benoemen.
De voorzittershamer (die Wim nooit heeft kunnen vinden en nooit heeft kunnen gebruiken) heeft hij deze avond doorgegeven naar Miriam van Es.