Herdenking 80 jaar bevrijding Stein

Stichting Erfgoed Stein zal dit jaar stil staan bij de herdenking van 80 jaar bevrijding van Stein.

Daarvoor verzorgt de afdeling Heemkunde van de Stichting Erfgoed Stein een expositie rond de bevrijding van Stein op 18 september 1944.

De expositie wordt gehouden in de expositieruimte van de Multi Functionele Ruimte De Hoppenkamp, Hoppenkampstraat 14 A te Stein.

De opening van de expositie is gepland op 18 september, de dag waarop Stein werd bevrijd.

De heemkunde afdeling is nog op zoek naar foto’s uit de oorlogperiode, met name rond de bevrijding van Stein en omstreken, zoals foto’s, die vooral het dorpsleven belichten in die periode. Daarnaast zijn ook foto’s van oorlogsgebeurtenissen tussen 1940-1945 binnen onze gemeente welkom.

Foto’s kunnen worden afgegeven in het MFC tijdens de openingsbijeenkomsten van de afdeling Heemkunde:
maandagavond tussen 19.00 – 21.00 uur en/of woensdagmiddag tussen 13.30 – 16.00 uur.

De foto’s worden dan gescand en de orginele foto’s worden direct teruggegeven aan de rechthebbende, die de foto’s heeft aangereikt.

Tevens zijn de organisatoren van de sektie heemkunde, Jean Freens en Harie Smeets ook nog op zoek naar markante objecten uit deze periode, die in de expositie tentoongesteld kunnen worden.

Dit kunnen zowel voorwerpen zijn als geschriften zoals dagboeken uit deze periode.

Bij de voorwerpen en geschriften zal tevens tekst worden vermeld van wie deze afkomstig zijn. Het spreekt vanzelf dat deze voorwerpen worden terugbezorgd zodra de expositie is afgelopen.