Het herdenkingsbier "Heeren van Steyn"

Een klein aantal vrijwilligers/bestuursleden van Stichting Erfgoed Stein heeft woensdagavond bij Brouwerij de Fontein voor het eerst het herdenkingsbier "Heeren van Steyn" kunnen proeven.

Middeleeuwse technieken en kruiden
Het bier is in opdracht van Stichting Erfgoed Stein gemaakt. Zoals eerder vermeld is het bier gebrouwen met een aantal middeleeuwse technieken en ingrediënten. Het bier is gemaakt op basis van gagel en er zijn kruiden gebruikt die ook voorkomen in de middeleeuwse kruidentuin op de kasteelruïne. Natuurlijk moest het bier gedronken worden in het speciaal voor deze gelegenheid gemaakte drieorenkruikje, dat lekker in je hand ligt.

We waren niet alleen erg enthousiast over de smaak van het bier, maar we waren ook onder de indruk van het bieretiket, waarop zowel de op 1 juni 1568 onthoofde broers Bronckhorst-Batenburg zijn afgebeeld als ook een afbeelding van de drieorenkruik.
In alle opzichten: TOP

Bier proeven

Bestellingen afhalen vanaf zaterdag 2 juni
Vanaf 22 maart j.l. kon men intekenen voor het bier samen met het kruikje. De bestellingen kunnen vanaf zaterdagmiddag 2 juni a.s. (twee weken voor vaderdag) afgehaald worden in de Hoppenkamp aan de Hoppenkampstraat 14a te Stein. Op zaterdag en zondag 2 en 3 juni is deze locatie geopend van 13.00 tot 17.00 uur.

Kruikjes uitverkocht, maar....
Alle drieorenkruikjes zijn gereserveerd / verkocht, alleen het herdenkingsbier "Heeren van Steyn" is nog verkrijgbaar. Mocht echter bij de resterende verkoop van het bier blijken dat er nog steeds veel belangstelling is voor deze drieorenkruikjes, dan wordt overwegen om een x-aantal kruikjes te laten bijmaken. U kunt dan uw belangstelling aangeven bij de aankoop van het herdenkingsbier middels het ter plaatse aanwezige inschijfformulier.
Tot 1 juli kan men aangeven dat men alsnog een kruikje wil bestellen. Naar verwachting worden deze kruikjes uitgegeven in en vanaf het Monumentenweekend van 8 en 9 september a.s.

Proeven bij De Fontein
Op zaterdag 2 juni a.s. wordt het bier tijdens de Nationale Brouwerijdag voor het eerst getapt bij Brouwerij de Fontein.
Maar de flessen herdenkingsbier (75 cl.) zijn exclusief verkrijgbaar bij Stichting Erfgoed Stein in De Hoppenkamp. Ook is het herdenkingsbier "Heeren van Steyn" vanaf 2 juni a.s. verkrijgbaar bij Zonneveld1966 - Wijn&Gedestilleerd, Raadhuisplein 53 te Stein.

vaderdag