Kloosterkerkhof Kasteelpark Stein, onderhoud in de regen

Op vrijdagmorgen 3 mei is door een 8 tal vrijwilligers van Stichting Erfgoed Stein, ondanks de vele regen, weer onderhoud gepleegd op het kloosterkerkhof in het kasteelpark van Stein. We hebben ons vooral gericht op het schoonvegen van de paden en het plaatsen van de vazen en de bloemen. Dit in het kader van de dodenherdenking op zaterdag 4 mei.

kloosterkerkhof0524 1

Omdat er veel jong groen staat hebben we de perken zoveel mogelijk met rust gelaten. Het kloosterkerkhof is een boskerkhof en willen we de natuur ook zijn gang laten gaan.   Bij veel graven is inmiddels de bloemengroet gebracht. De resterende bloemenvazen zullen komende dagen nog door de adoptanten voorzien worden van bloemen.

kloosterkerkhof0524 2

Na een ochtend flink door te hebben gewerkt én de verdiende koffie met vlaai ligt het kerkhof er weer netjes bij. Het is zeer zeker de moeite waard om de komende dagen het Kloosterkerkhof even te bezoeken.

Veel dank aan alle vrijwilligers die hier wederom aan hebben meegewerkt.

kloosterkerkhof0524 4

Komt u helpen?

Zaterdag 25 mei  vindt weer onderhoud plaats op het kloosterkerkhof van 10 tot 12 uur.

Mocht u hierbij willen helpen, dan bent u van harte welkom. Verder zijn een aantal graven nog niet geadopteerd, heeft U interesse dan kunt U zich aanmelden via secretariaat@stichtingerfgoedstein.nl of 046-4338919 .