Bezoek congregatie aan het Kloosterkerkhof in mei 2013

Begin mei 2013 stond het Kloosterkerkhof in het Kasteelpark Stein weer volop in de belangstelling. Door de vrijwilligers van de Archeologiestichting Dokter Beckers – Pater Munsters (nu Stichting Erfgoed Stein) en het IVN te Stein was in de week voorafgaand een grondige voorjaarsbeurt gehouden, zodat het kerkhof er weer opgeruimd bij lag. Bloemenvazen en water waren aanwezig om bij alle graven bloemen te zetten ter gelegenheid van 4 mei, mede omdat op het kerkhof een Oorlogsgraf aanwezig is. In samenspraak met de congregaties was besloten dat het Bestuur van de Archeologiestichting opnieuw alle graven zou voorzien van bloemen. Dit had mede te maken met het kerkhofbezoek door de Zusters en Paters uit Tilburg op 2 en 7 mei.

missie1

Op 2 mei heeft een 30 tal congregatieleden vanuit Tilburg een bezoek gebracht aan het Kloosterkerkhof. Zij kregen ter plekke een rondleiding die verzorgd werd door de vrijwilligers van zowel de Archeologiestichting als het IVN. Daarna werden zij naar de verenigingsaccommodatie van het IVN Stein, “de Boschhook” in het Steinerbos gebracht, waar de lunch werd genuttigd. Ook hebben door de medewerkers van het IVN enkele presentaties verzorgd over de natuur, maar ook over de activiteiten die het IVN de afgelopen jaren heeft verzorgd.

Op 7 mei heeft een 40 tal minder valide Zusters en Paters met begeleiders vanuit Tilburg een bezoek gebracht aan het Kloosterkerkhof. Ook zij zijn naar de verenigingsaccommodatie van het IVN Stein, “de Boschhook” in het Steinerbos gegaan, waar zij de lunch hebben genuttigd.

missie2