Archeologieliefhebbers, jong en oud, hebben genoten

We willen vanuit SES graag ons enthousiasme delen over de succesvolle activiteiten die we hebben georganiseerd in het kader van de Nationale Archeologiedagen 2023! Als Stichting Erfgoed Stein hebben we twee geweldige evenementen op touw gezet.

Op vrijdagavond 16 juni 2023 hebben we een boeiende lezing gehad over de Gouden muntschat uit Obbicht. Ons bestuurslid Rens Dormans heeft deze lezing verzorgd en we waren zeer verheugd met de grote opkomst. Het was een waardevolle gelegenheid om meer te weten te komen over deze bijzondere vondst.

lezing 0623 goudenmunten

Daarnaast hebben we op zaterdagmiddag een leuke kinderactiviteit georganiseerd in samenwerking met het MaasBandProject, genaamd "ZOEK HET MAASMONSTER". Wat een geweldige middag was het! Zo'n 25 kinderen hebben deelgenomen aan de spannende zoektocht naar het Maasmonster. En niet alleen de kinderen waren enthousiast, ook de ouders, grootouders en andere familieleden genoten volop mee.

maasmonster2 web

We hebben gemerkt dat er een grote behoefte is om kinderen meer te betrekken bij onze stichting en het museum. We kregen veel vragen over wanneer een volgend evenement plaatsvindt. Daarom hebben we besloten om één keer per twee maanden iets soortgelijks te organiseren. Houd daarom onze Facebookpagina en website goed in de gaten.

maasmonster4

Om altijd op de hoogte te blijven van onze activiteiten en nieuws, raden we u ten zeerste aan om u te abonneren op onze nieuwsbrief.
U kunt zich eenvoudig aanmelden via de volgende link: Inschrijven nieuwsbrief. Op deze manier mist u nooit meer belangrijke aankondigingen en leuke evenementen.

We willen de bezoekers hartelijk bedanken voor hun aanwezigheid en interesse tijdens deze bijzondere gebeurtenissen. Wij verwelkomen u weer van harte bij een volgende gelegenheid.

Namens de organisatie: bedankt.

archeologiedagen organisatie