Een pittige en fantasierijke opdracht die ‘workshop bankeramiekers’ 🍯

🖍 Hoe leuk is het om jongens en meisjes samen, aan de bij elkaar geschoven tafels, bezig te zien met de creatie van hun eerste boek. Een prenten- en verhaaltjesboek over de vroege bewoners van Stein.
En wat een geslaagde eerste dag van deze workshop "Leven als een Bandkeramieker"! 🎉

Zaterdag 5 oktober zijn zo’n 20 enthousiaste kinderen aan de slag gegaan om hun eigen verhaal te schrijven en te tekenen over het leven van de Bandkeramiekers. Onder begeleiding van illustrator Pauline Meijer en bestuurslid Rens Dormans leerden ze over deze bijzondere tijd. Dit konden ze vervolgens gebruiken in hun eigen fantasie voor hun creatieve en leuke tekeningen en verhaaltjes.

Rens gaf eerst een korte uitleg over de geschiedenis zoals deze zich meer dan 7000 jaar geleden in deze omgeving heeft afgespeeld. Daarna kreeg iedereen van Pauline nog enkele aanwijzingen en tips waarna de deelnemers meteen begonnen met het creatieve deel. Het is geweldig om te zien hoe fanatiek en geïnspireerd ze waren! 🎨✍️
Zaterdag  12 oktober gaan de kinderen verder met hun verhalen en illustraties en we kunnen niet wachten op het eindresultaat. Deze en de volgende zaterdagmiddag wordt door vrijwilligers van onze Stichting ondersteund om alles in goede banen te leiden.

Pauline gaat alles verwerken tot een echt boek. Een van de kinderen vroeg of het ook in de bibliotheek komt te liggen en dat is inderdaad de bedoeling 😊

Op 14 december presenteren we in het Archeologisch Museum het kinderboek waarin al het werk van deze kinderen samenkomt. Wil je ook een exemplaar? Bestel het boek nu voor €10,-, want na de uitreiking kost het €12,50.

Stuur een e-mail naar archeologie@stichtingerfgoedstein.nl met de vermelding “workshop kinderboek” en hoeveel exemplaren je wilt bestellen.

Wij kijken al uit naar volgende week! 🙌😊 #LevenAlsEenBandkeramieker #kinderboek

*Met de opbrengst gaan we meer programma’s voor kinderen organiseren.

ws pauling2024 art