Expositie 'Boer, Beek, Beckers' in het Elsmuseum Beek

De aftrap van deze samen met Stichting Erfgoed Stein georganiseerde expositie was niet alleen gezellig, maar ook historisch en hartverwarmend. We verwelkomden talloze nazaten, sommigen zelfs tot in de 5e generatie, van Dr. Beckers. Dit maakte de opening extra bijzonder.

Wethouder Thijs van Es van de gemeente Beek had de eer de expositie te openen en voegde daarmee een officieel tintje toe aan deze feestelijke gelegenheid. En zoals het hoort bij een bezoek aan het Elsmuseum, werd er natuurlijk genoten van een origineel 'Aelske'.

De Wethouder richtte een speciaal woord van dank aan Rens Dormans voor zijn bijdrage aan deze bijzondere dag en de gehele expositie. Hij werd bijgestaan door eveneens twee vrijwilligers van de Stichting Erfgoed Stein, Ria Sturms en Ed Hendrix. Beiden werden ook bedankt voor hun bijdrage, die leidde tot het welslagen van deze expositie. Het is het begin van een prachtige manier om een stukje geschiedenis te vieren en te delen met de gemeenschap.

Na deze opening werd het woord gegeven aan Rens Dormans, bestuurslid van Stichting Erfgoed Stein, die een toelichting gaf op de expositie en zijn vele bezoeken aan de kleinzoon van Dr. Beckers, Guus Beckers. Deze markante bezoeken door Rens Dormans leverde talrijke stukken op uit de collectie van Dr. Beckers en een aantal van deze stukken, vonden hun weg naar deze expositie.

De expositie 'Boer, Beek, Beckers' belooft nog veel meer fascinerende inzichten in het verleden en de lokale geschiedenis te bieden. Ontdek de rijke erfenis van Dr. Beckers en de betekenis ervan voor Beek en omstreken.

We hopen je binnenkort te mogen begroeten in het Els Museum Beek!

En mocht u nog meer te weten willen komen over bijvoorbeeld Dr. Beckers, bezoek dan ons Archeologisch Museum. U bent van harte welkom.

Bezoek voor meer informatie onze website.

Via deze pagina kunt u het gehele programma vinden:

- Esther Spronken -

Geweldig, dankjewel.

Mooi om te zien, hartverwarmend dat jullie zoveel tijd en moeite gedaan hebben om het levendig te houden.

De kinderen vonden het erg interessant om het ook eens op deze manier te zien en te horen.

Ze hebben in de aardrijkskundeles gehad over de bandkeramiek en toch wel bijzonder dat ze daar de naam van Gabriel Beckers hoorde.
Ik vertelde ze altijd dat ik vroeger antiekwinkeltje speelde met de gevonden scherven en potten/tanden en gereedschap van opa.
En nu ligt het in het museum, mooi om te zien.
Fijn dat jullie dit doen.

Els museum art 1 Els museum art 2 Els museum art 3