Kloosterkerkhof Kasteelpark Stein onderhoud

Ondanks alle drukte rondom de presentatie en uitreiking van het boek over het Julianakanaal hebben op zaterdag 29  juni jl. een aantal vrijwilligers van de Stichting Erfgoed Stein de extra onderhoudsbeurt uitgevoerd op het Kloosterkerkhof.

Deze dag voor extra onderhoud was nodig zijn om het Kloosterkerkhof weer zijn doorgaans normale aanzien te geven. Ook de paden hebben weer een extra onderhoudsbeurt gehad in verband met het verwijderen van planten tussen de bestrating.

kloosterkerkhof 240701 2art

De foto’s geven aan dat er stevig is doorgepakt om het Kloosterkerkhof te ontdoen van een wildgroei aan planten dat was ontstaan door de vele regen en hoge temperaturen. Als Bestuur van SES hebben we veel respect voor de inzet van onze vrijwilligers die zich telkens belangeloos inzetten, ook nu weer. Heel veel dank alvast en heel graag tot de volgende onderhoudsbeurt van het Kloosterkerkhof.

De volgende reguliere onderhoudsbeurt is op zaterdag 27 juli aanstaande gepland.

kloosterkerkhof 240701 3

We zijn nog steeds op zoek naar uitbreiding van het aantal vrijwilligers. Van harte welkom aan degenen die ons graag willen komen helpen bij het onderhoud van dit prachtige stukje religieus erfgoed in het mooie  Kasteelpark in Stein. Lijkt het u leuk om te doen, dan zien wij u heel graag. Voor het juiste  gereedschap maar ook voor koffie en vlaai wordt uiteraard gezorgd. Uw belangstelling zien we graag tegemoet via ons secretariaat, waarvoor alvast veel dank!

Verder is een aantal graven nog niet geadopteerd, heeft U interesse dan kunt U zich aanmelden via secretariaat@stichtingerfgoedstein.nl of 046-4338919

kloosterkerkhof 240701 4