Maandelijks onderhoud Kloosterkerkhof Kasteelpark Stein

Afgelopen zaterdag 28 september hebben een aantal vrijwilligers van de Stichting Erfgoed Stein een regulaire onderhoudsbeurt uitgevoerd op het Kloosterkerkhof. Na een aantal extra onderhoudsbeurten in de voorgaande maanden ligt het Kloosterkerkhof er weer als “vanouds” bij en loont het zich om tijdens een wandeling of fietstocht er een bezoekje aan te brengen.

De foto’s laten zien dat er toch stevig is doorgepakt op het Kloosterkerkhof door onze vrijwilligers. Als Bestuur van SES hebben we veel respect voor iedereen die zich hiervoor belangeloos inzet, ook nu weer en ondanks de gevorderde leeftijd.

kk sept24 art1

Tevens hebben we een 3 tal nieuwe vrijwilligers kunnen verwelkomen. Heel veel dank alvast en heel graag tot de volgende onderhoudsbeurt van het Kloosterkerkhof, deze is op zaterdag 26 oktober aanstaande gepland.

Wel zijn nog op zoek naar uitbreiding van het aantal huidige vrijwilligers, veel handen maken het werk lichter. Van harte welkom aan degenen die ons graag willen komen helpen bij het onderhoud van dit prachtige stukje religieus erfgoed in het mooie  Kasteelpark in Stein. Lijkt u dit leuk om te doen, binnen een leuke werkgroep, dan zien wij u heel graag komen en voor het juiste  gereedschap maar ook voor koffie en vlaai wordt uiteraard gezorgd. Uw belangstelling zien we graag tegemoet via ons secretariaat, waarvoor alvast veel dank!

Verder is een aantal graven nog niet geadopteerd, heeft U interesse dan kunt u zich aanmelden via secretariaat@stichtingerfgoedstein.nl of 046-4338919

kk sept24 art2