Magische Maaskantse Maren

Maaslandse Maren

‘Magische Maaskantse Maren’ is de titel van een geïllustreerde verhalenbundel.... én van een expositie, in samenwerking met de Stichting Erfgoed Stein, in De Hoppenkamp (de maatschappelijke ruimte in het museum) van zaterdag 17 juni tot medio augustus 2017.

Rondom de verhalen en illustraties uit de verhalenbundel laten we historisch materiaal zien dat een beeld geeft van de tijd en de streek waarin de verhalen zich afspelen. De verhalen gaan onder meer over de legende van de Graetheide, Auvermenkes in en rond het Kasteel Stein, het volk ‘Bandkeramiekers’ dat 7000 geleden in de Maaskant woonde, het leven in de Maaskant in de vroege middeleeuwen, de avonturen van een veerman op de Maas en een bastaardeik bij het kasteel van Leut.

Hieronder een reportage van LOS over de opening van deze tentoonstelling.

Programma Expositie

Tijdens de eerste week van de expositie is er een activiteitenprogramma:
Zaterdag 17 juni: boekpresentatie en opening expositie van 15.00 tot 17.00 uur
Zondag 18 juni: voorlezen in het museum en wandeling met voorlezen en rondleiding op de ruïne van Kasteel Stein start om 14.00 uur (na aanmelding)
Maandag 19 juni: expositie open en signeren van 13.00 tot 16.00 uur
Woensdag 21 juni: expositie open en signeren van 10.00 tot 16.00 uur
Vrijdag 23 juni: expositie open en signeren van 10.00 tot 15.00 uur
Zaterdag 24 juni: expositie open van 14.00 tot 17.00 uur; voorlezen en tekenworkshop van 14.30 tot 16.00 uur (na aanmelding)
Zondag 25 juni: voorlezen in het museum en wandeling met voorlezen en rondleiding op de ruïne van Kasteel Stein start om 14.00 uur (na aanmelding)

Op alle andere dagen tot medio augustus kunnen we voor groepen een programma-op-maat aanbieden. Informatie en aanmelden via lieke@muyris.com of telefoon/Whatsapp 06-28148985

Verhalenbundel
Boek Magische Maaskantse MarenIn de bundel ‘Magische Maaskantse Maren’ (verhalen uit de Limburgse Maaskant met een vleugje magie) komen acht van die verhalen, rijkelijk voorzien van prachtige tekeningen.
Wie zeker wil zijn van een exemplaar (of meer) kan daarop intekenen. De prijs is dan € 8,95; de intekening sluit op 31 mei. Daarna kost het boek € 10,95.

Ben je er benieuwd naar? Volg ons dan op Facebook ‘Magische Maaskantse Maren’ (eventueel via de website www.paulinemeijer.nl).
Via de Facebook-pagina kun je ook intekenen op het boek. Wie geen Facebook heeft kan een mailtje sturen aan lieke@muyris.com of bellen/appen: 06-28148985.

(klik op bovenstaande afbeeldingen uit het boek voor vergroting)