Naam op de gevel en de verhalenkijker in de tuin

Breaking News. Vanaf oktober 2022 is binnen de Stichting Erfgoed Stein, een veranderingsproces ingezet. Onze doelstelling is om cultureel erfgoed in Stein en specifiek wat wij als SES onder onze hoede hebben, dichter bij onze inwoners en toeristen te brengen.

De nieuwe website, een nieuwe Nieuwsbrief, vele post op socials zoals Facebook en LinkedIn, doen al hun werk. We krijgen steeds meer zichtbaarheid binnen onze gemeente en daarbuiten. De samenwerking zoals met het Historiehuis van de Maasvallei, De Nieuwe Domeinen, het Els museum etc., zijn aangescherpt.  In januari 2023 hebben wij bij de bekendmaking van onze nieuwe naam ook aangegeven te investeren op meer zichtbaarheid en betere uitstraling van ons gebouw aan de Hoppenkampstraat 14A te Stein.

Deze week hebben wij al een groot gedeelte van de fysieke zichtbaarheid kunnen realiseren. Zo is nu op de boeiboorden van ons gebouw een mooie, heldere en duidelijke belettering aangebracht met de naam van ons museum en het logo van de Stichting Erfgoed Stein.

naam op museum2

Ook is er aan de zijkant Hoppenkampstraat in de tuin een zogenaamde ‘Verhalenkijker’ en een info bord Bankeramiek geplaatst. Door de kijker en in combinatie met de informatie op het infobord word je meegenomen naar een dorp ten tijde van de Bandkeramiek. Hou onze website en berichten in de gaten; dit is de start van de beoogde vernieuwingen. Wordt vervolgd en veel dank alvast voor je belangstelling!

verhalenkijker1

Bestuur SES

Sfeerimpressie van de aanleg van de verhalenkijker

verhalenkijker2