Stein in Docuserie Samen Ouder

In de eerste aflevering van de documentaireserie Samen Ouder, over eenzaamheid onder ouderen, komen de fotoavonden in Stein en Elsloo aan bod.

Drie Steinse stichtingen, te weten Stichting Erfgoed Stein, Stichting Streekmuseum Elsloo en Stichting Dorpsplatform Elsloo, hebben onder de noemer "Wètse Nog" hun krachten gebundeld in de strijd tegen eenzaamheid onder ouderen.

Tot aan de Coronacrisis verzorgde Wim Janssen eenmaal per maand fotomiddagen en avonden in Zorgcentrum De Moutheuvel, Zorgcentra Aelserhof en La Famille in Elsloo of in de eigen locatie De Hoppenkamp. We hopen de fotoavonden zo snel mogelijk weer te kunnen opstarten. Klik op de onderstaande foto om het item over Stein te starten.

U kunt deze door het Oranjefonds geproduceerde serie hier volgen >

Eenzaamheid is nog altijd een groot probleem onder ouderen. Een derde van de 75-plussers ervaart gevoelens van eenzaamheid. Dit is voor het Oranje Fonds een belangrijk thema, daarom steunt het Fonds tal van projecten die zich hiervoor inzetten. In de documentaireserie worden deelnemers aan deze projecten gevolgd.

StichtingErfgoedStein Video Oranjefonds2

Klik op foto om de video te starten.