Verduurzaming van het Archeologisch Museum Stein.

Energie besparen is belangrijk. Energie die we niet gebruiken, hoeven we niet op te wekken of te importeren. Dat is goed voor het klimaat en maakt ons minder afhankelijk van fossiele brandstoffen. Energie besparen helpt ook bij het verminderen van energiekosten.

Daarom is Stichting Erfgoed Stein vandaag gestart met het verduurzamen van het Archeologisch Museum. Door het bedrijf Energierijk uit Beek worden 30 zonnepanelen van elk 435 watt geplaatst op het dak van de multifunctionele ruimte van het archeologisch museum, “de Hoppenkamp”.

Door de flinke stijging van de energiekosten zagen we ons als Stichting genoodzaakt om een investering van ca. € 10.000 te doen om deze jaarlijkse kosten flink omlaag te brengen.

Met deze energiebesparende maatregelen hoopt de Stichting, door lagere maandlasten, de aantasting van de financiële reserves te kunnen milderen.

2023 zonnepanelen 2