Bloemengroet mei 2015

Onze grafadoptanten is onlangs weer gevraagd om voor het weekend van 2 en 3 mei 2015 een bloemengroet te brengen aan de overledene(n) van wie hij/ zij een graf heeft geadopteerd. Inmiddels zijn ongeveer 75% van de graven geadopteerd.

april 450a

Dankzij de donatie van de grafadoptanten zijn wij in staat de noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden uit te voeren. We kunnen u vertellen dat wij in maart j.l. subsidie hebben ontvangen in het kader van “Nederland Doet”.
Vrijwilligers van de Stichting en het IVN hebben toen extra schoonmaakwerkzaamheden verricht.

Bovendien heeft de eigenaar, Stichting Limburgs Landschap een boom verwijderd op het kerkhof, waardoor er meer licht is ontstaan. Dit zal ertoe bijdragen dat de plantengroei het beter zal gaan doen.

Inmiddels is ons ook bekend dat de Stichting Ultraloop Stein een uniek hardloopevenement heeft georganiseerd rondom 70 jaar Dodenherdenking, namelijk de 'Kapelaan Berix Bergen-Belsen-Stein Memorial Run'. Een Non Stop Estafetteloop van 416 kilometer, die zondag 3 mei start in Bergen-Belsen en die eindigt op 4 mei om 19.45 uur bij het Kapelaan Berix Monument in Meers.

Op 4 mei worden verschillende kerkhoven en oorlogsgraven van de gemeente Stein aangedaan, waaronder ook het kloosterkerkhof. De aankomst bij het kloosterkerkhof wordt verwacht om 17.15 uur. Zoals u weet heeft het kloosterkerkhof een erkend oorlogsgraf, namelijk het graf van Dirk Oudendijk. Informatie over hem treft u aan op het kerkhof.
Zij, die zich meer verdiept hebben in het leven van de religieuzen, die op het kloosterkerkhof zijn begraven, weten dat velen van hen ook slachtoffer zijn geweest van oorlogsgeweld, ondermeer in Nederlands Indië. Ook hen zullen we de komende dagen niet vergeten.