Voortgang herinrichting kloosterkerkhof in kasteelpark Stein.

Nadat een aantal weken geleden op het kloosterkerkhof gestart is met de herstel werkzaamheden begint het stilaan zijn nieuwe gezicht te krijgen.

De vrijwilligers van de Archeologiestichting en IVN Stein hebben het grootste gedeelte van de grafkruisjes geplaatst en IKL heeft de overtollige struiken gerooid.

De kruisjes zijn allemaal op de zelfde plek terug geplaatst en staan mooi in de rij ook diagonaal wat een mooi beeld geeft.

Deze week is gestart met het plaatsen van de opsluitbanden ten behoeve van de bestrating. Hiervoor is door de vrijwilligers veel korrelmix, grond en zand versjouwd en kan men deze week nog starten met het leggen van de nieuwe bestrating.

Enkele aantallen: 20 m3 korrelmix, 10 m3 zand, 8 m3 grond, 140 st. opsluitbanden en 120 m2 bestrating.

Als de bestrating gereed is kan gestart worden met de afwerking van de Kloosterkerkhof zoals: nieuwe aanplant, plaatsen naamplaatjes op grafkruisjes, plaatsen informatie borden, herinrichten voorkant, en dergelijke.

Vooral veel dank aan de vrijwilligers met name: Rene, Sjaak, Hub, Jan, Frans, Leon, Wil, Theo, Rim, Lou en de Gebroeders Schepers.

Toch zal er nog veel werk verzet moeten worden om op 3 november 2012 het kloosterkerkhof opnieuw te kunnen openen en in te zegenen.

Hebt U interesse om als vrijwilliger mee te werken aan dit mooie project dan kunt U contact opnemen met Wim Janssen  06-51891241.

image002      image004

Het eerste beeld van het totale kerkhof                                         Maar daar is veel werk voor verzet...

Voor meer informatie over het kerkhof, klikt u dan op het menu item kerkhof

Voor informatie over het adopteren van een graf, klikt u dan op het menu item adopteer een graf