Presentatie Jos Drubers: Kloosterkerkhof in Stein

Donderdag 13 april 2017
0m 19.30 uur Archeologiemuseum Stein, Hoppenkampstraat 14A

Inmiddels is het vijf jaar geleden dat het kloosterkerkhof bij het voormalige Missiehuis bij kasteel Stein is gerenoveerd. Het was niet onwaarschijnlijk dat het kerkhof geruimd zou zijn, 20 jaar nadat de laatste missionaris er werd begraven. De toenmalige Archeologiestichting Dokter Beckers – Pater Munsters heeft in 2011 het initiatief genomen om dit cultuurhistorisch en religieus erfgoed voor de toekomst te behouden. Ze werd in dit initiatief ondersteund door de gemeente Stein en de congregaties Missionarissen van het Heilig Hart en Dochters van Onze Lieve Vrouw van het Heilig Hart.

Erfgoed Stein Kloosterkerkhof 2016 10
Mede dank zij de vrijwilligers van Stichting Erfgoed Stein en het I.V.N. maar vooral dank zij de grafadoptanten is er nu een blijvende herinnering aan de paters, broeders en zusters, die 75 jaar deel hebben uitgemaakt van de gemeenschap van Stein.

Jos Drubers, destijds één van de initiatiefnemers en schrijver van het boek “Het kloosterkerkhof bij kasteel Stein” verzorgt aan de vooravond van Pasen, op donderdag 13 april a.s.. een presentatie over het kloosterkerkhof van Stein en de religieuzen die er zijn begraven.

Indeling avond
19.30 - 20.00 uur: Ontvangst
20:00 – 20:45 uur: Het Kloosterkerkhof van Stein en de religieuzen die er zijn begraven
20:45 – 21:00 uur: Pauze
21:00 – 21:45 uur: Tonen van de film van de LOS over de restauratie van het kloosterkerkhof

Het bestuur van de Stichting Erfgoed Stein nodigt u uit om deze lezing bij te wonen. De zaal is om 19.00 open. Na afloop bestaat de gelegenheid om met de spreker en andere gasten kennis te maken in het nieuwe onderkomen van het museum.

Kloosterkerkhof fondsen