Bezoek Filipijnse Paters MSC.

Op 18 augustus 2015 waren een 4 tal paters van de congregatie MSC op bezoek bij de Stichting Erfgoed Stein. Het bezoek bestond uit Pater Fons Meijers (een geboren Steindenaar die 20 jaar werkzaam was in de missie in de Filipijnen), Pater Verberne en 2 Paters uit de Filipijnen. Deze laatste twee zijn 25 jaar geleden priester gewijd in de Filipijnen en in dit kader op bezoek bij de Congregatie MSC Nederland.

Zij werden in Stein rondgeleid door gids René Brouns op het Kloosterkerkhof, de Kasteelruïne en op de binnenplaats van het appartementencomplex. Het bezoek werd afgesloten met koffie en vlaai in brouwerij de Fontein. Na veel woorden van dank vertrokken zij naar Sittard voor een bezoek aan collega MSCers.

[widgetkit id="1" name="Bezoek paters Filipijnen"]