Wandeling en Museumbezoek in het kader van 80 jaar Julianakanaal

De Stichting Erfgoed Stein organiseert op zondag 22 november een wandeling (ca. 5 km duur +/- 2 uur) langs het Julianakanaal.

Gidsen voor tekst en uitleg
Deze wandeling wordt begeleid door gidsen die tekst en uitleg zullen geven over de aanleg van het Julianakanaal nu 80 jaar geleden maar ook over de werkzaamheden in het kader van verbreding van de vaarweg van het Julianakanaal.

Na afloop zijn er nog diverse films en presentaties die aanvullend zijn op de wandeling, tevens kunt U dan de expositie in het Museum bekijken waar gidsen aanwezig zijn voor het geven van tekst en uitleg over het tentoongestelde.

Het is de bedoeling om in groepjes van 20 a 30 mensen te wandelen zodat ook de gidsen uitleg kunnen geven en vragen kunnen beantwoorden.

Vertrektijden en kosten
De vertrektijden van de wandeling zijn om 10.30 uur en om 13.00 uur in het museum Hoppenkampstraat 14a 6171 VP Stein. Parkeren is mogelijk op het Barbariniplein 6171 GJ Stein ( ca. 200 mrt. vanaf museum)

De kosten voor de wandeling en het museum bezoek samen bedraagt 2,50 euro ( kinderen tot en met 12 jaar gratis) en in het museum bestaat ook de mogelijkheid om wat te drinken.

wandeling julianakanaal

De tentoonstelling “80 jaar Julianakanaal” loopt nog door tot 20 december 2015 en is op woensdag vrijdag en zondagmiddag van 13 tot 17 uur geopend.

Nieuwe expositie van 22 november
Tevens zal vanaf 22 november de Expositie rondom het neolithisch graf tijdelijk zijn ingericht in afwachting van het project herinrichting “Neolithisch grafgedeelte”.