Bezoek missionarissen en oud-missionarissen MSC aan Stein

Op 14 april a.s. komt een groep van missionarissen en oud-missionarissen van de congregatie Missionarissen van het Heilig Hart een bezoek brengen aan Stichting Erfgoed Stein.

Zij worden 's morgens ontvangen in de multifunctionele ruimte De Hoppenkamp, waar zij hernieuwd kunnen kennismaken met onze stichting. Naast een rondleiding in het nieuwe Museum voor Grafcultuur zullen we ook de expositie in de Hoppenkamp kunnen bekijken. Ongetwijfeld zullen ze hier herinnerd worden aan een van de grondleggers van ons museum: pater Anton Munsters.

Aansluitend bezoeken zij het "oude missiehuis", het kloosterkerkhof en de kasteelruïne van Stein. Op de kasteelruïne zullen ze deelgenoot zijn van het historisch spektakel rondom de opening van de middeleeuwse kruidentuin.
Een bezoek aan de brouwerij sluit voor hen de dag af. Voor de groep voldoende tijd om ook met elkaar herinneringen op te halen.

Foto hieronder: het Missiehuis (klik op afbeelding voor vergroting)

Missiehuis grid stack