Onderhoud Kloosterkerkhof Kasteelpark Stein

Zaterdag 8 juni jl. hebben een aantal vrijwilligers van de Stichting Erfgoed Stein een extra onderhoudsbeurt uitgevoerd op het Kloosterkerkhof. Door de zeer slechte weersomstandigheden van afgelopen weken hebben wij de geplande werkzaamheden helaas moeten bijstellen. Er zijn nogmaals vele extra uren besteed om de wildgroei terug te dringen. Er zal nog zeker één extra onderhoudsdag nodig zijn om het Kloosterkerkhof weer zijn doorgaans prachtige aanzien te geven.

Ook de paden zullen opnieuw een extra onderhoudsbeurt nodig hebben in verband met het verwijderen van planten, onkruid en oneffenheden in de bestrating.

kloosterkerkhof 240609 web1

De foto’s laten zien dat er toch stevig is doorgepakt om het Kloosterkerkhof te ontdoen van een wildgroei aan planten. Vanuit het bestuur van SES is er enorm veel respect en waardering voor de inzet van onze vrijwilligers, die zich telkens weer belangeloos inzetten, ook als er extra dagen werk nodig is. Heel veel dank alvast en heel graag tot de volgende onderhoudsbeurt van het Kloosterkerkhof.

De volgende reguliere onderhoudsbeurt is op zaterdag 29 juni aanstaande gepland.
We zijn nog steeds op zoek naar uitbreiding van het aantal vrijwilligers. Van harte welkom aan degenen die ons graag willen komen helpen bij het onderhoud van dit prachtige stukje religieus erfgoed in het mooie  Kasteelpark in Stein. Ook als u een enkele keer kunt. Lijkt u dit leuk om te doen, dan zien wij u heel graag komen. Voor het juiste  gereedschap, maar ook voor koffie en vlaai wordt uiteraard gezorgd.

kloosterkerkhof 240609 web2

Uw belangstelling zien we graag tegemoet via ons secretariaat, waarvoor alvast veel dank!

Ook is een aantal graven nog niet geadopteerd. Heeft u interesse dan kunt u meer informatie vragen en aanmelden via secretariaat@stichtingerfgoedstein.nl of 046-4338919.

kloosterkerkhof 240609 web3