Rens Dormans deelt zijn kennis in Muntkoerier

Bestuurslid Rens Dormans deelt graag zijn kennis. Voor de Stichting organiseert hij met grote regelmaat lezingen en ‘doe’-evenementen voor jong en oud. Ook voor de Koninklijke LGOG en Gilde de Graven is hij regelmatig op pad en betrokken bij de organisatie van verschillende evenementen. Alles in het teken van de archeologie.

Een klein jaar geleden is Rens begonnen met het maandelijkse schrijven van artikelen voor het maandblad ‘Muntkoerier’. De redactie vond het leuk om vanuit een andere invalshoek munten te bespreken en dan met name die Rens zelf met intensief zoeken en een metaaldetector uit de grond weet te halen.

Muntkoerier bestaat al de nodige jaren en maakt momenteel een transitie door, waar Rens onderdeel van uitmaakt via zijn redactionele stukken. Voor Rens zelf blijkt het, naast dat het een leuke klus is, ook heel leerzaam te zijn. “Je bent door het erover te schrijven zelf ook veel intensiever bezig met het uitzoeken van de oorsprong van de munten en de verhalen die er vaak achter schuil gaan” aldus Rens.

Hij heeft ervoor gezorgd dat er in de Multifunctionele Ruimte van het museum een aantal inkijk exemplaren liggen. Zo kan de geïnteresseerde, bij een bezoek, kennismaken met de journalistieke kant van Rens.

Hieronder hebben we een paar artikelen uitgelicht.

Een mooie bijkomstigheid voor Rens is dat hij nu door het schrijven van deze artikelen ook uitgenodigd wordt om af en toe voor de krant te schrijven, maar ook andere bladen hebben inmiddels interesse. “Zo zie je maar hoe het balletje kan rollen”.

Een van de artikelen van de hand van Rens Dormans in Muntkoerier.

Nog een iets ouder voorbeeld, klik op de afbeelding voor een vergroting;

muntkoerier rens IMG 3628 muntkoerier rens IMG 3628