• Voorzitter

Rens Dormans

Bestuurslid Archeologie en Educatie
  • Missie

Stichting Erfgoed Stein verwerft, bewaart en presenteert archeologische, cultuurhistorische, heemkundige en geologische verzamelingen in beeld en schrift en informeert en inspireert op meerdere locaties en online een divers publiek.

• Visie
    • Het stimuleren van actieve ontmoetingen, het leggen van verbindingen met de gemeente en met de regio;
    • We willen als Stichting daarin vooroplopen, actueel en relevant zijn, daarbij kiezend voor een herkenbare identiteit en een eigen pad;
    • Samen zoeken naar vernieuwing in aanbod, beleving en samenwerking;
    • We zetten cultureel erfgoed, archeologie, geologie en heemkunde in voor het versterken van het zelfbewustzijn van de inwoners van Stein en wijde omgeving en streven naar bewustwording bij onze nieuwe partners;
  • Doel

Het algemeen doel van de Stichting is het behoud en het toegankelijk maken van het cultuur historisch erfgoed binnen de gemeente Stein!

ANBI

De Stichting Erfgoed Stein is door de belastingdienst aangemerkte als ANBI stichting. Dat wil zeggen een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Vrijwilligers gezocht

GEINTERESSEERD IN GESCHIEDENIS?
VOORAL IN DE GESCHIEDENIS VAN STEIN?

Dan willen wij je heel graag hebben als vrijwilliger om ons te ondersteunen, bijvoorbeeld bij:

• Activiteiten en/of het verzorgen van rondleiding in het archeologisch museum;
  • Activiteiten van de sectie Heemkunde;
  • Het maandelijks onderhoud van het kloosterkerkhof in het kasteelpark;
  • Het mede organiseren en uitvoeren van evenementen en exposities;

Het verrichten van allerlei hand- en spandiensten.

Help ons mee als vrijwilliger

Loop gerust een keer binnen tijdens de openingsuren,
of bel ons (046 433 8919) of stuur een e-mail

Wij zorgen ervoor dat je goed wordt ingewerkt en goed wordt geïnformeerd over historische aspecten die met het kasteel, de archeologie en de heemkunde van Stein te maken hebben.

Als geschiedenis je hobby is, dan kun je bij ons wat halen. Dan zit je bij ons op de juiste plek.